In de rubriek De klant aan het woord vertelt een van onze klanten over zijn of haar visie op voedselveiligheid. Dit keer is het woord aan Alice Theunissen, Director Franchise Operations & Business Development bij New York Pizza. Ze is eindverantwoordelijk voor alles op het gebied van operatie en expansie.

Achtergrond en levensdoel

“Twaalf jaar geleden begon ik als een van de eerste medewerkers bij het Europese hoofdkantoor van Starbucks. Het bedrijf stond destijds nog in de kinderschoenen, het was een hele bijzondere tijd. Ik word gedreven door zo’n nieuwe en spannende periode. Dat is het mooie van New York Pizza, we bedenken altijd wel iets nieuws. Ik ben gek op goede succesverhalen en ons bedrijf zit er vol mee. Een van onze succesvolste franchisenemers begon ooit als koerier, mijn operationeel manager startte op de winkelvloer. Een jongen van 19 zit nu in mijn trainersteam, opende onlangs een nieuwe vestiging en maakt nu stappen op het hoofdkantoor. Dat vind ik enorm inspirerend. Mijn levensdoel is om anderen te inspireren en in hun kracht te zetten. Mensen om mij heen zien opbloeien maakt mij heel gelukkig.”

Geschiedenis

“New York Pizza is enerzijds een internationale en groeiende organisatie, anderzijds is het een ondernemend en gevoelsmatig klein bedrijf. Dat komt ook doordat de oprichter, Philippe Vorst, na 24 jaar nog steeds aan het roer staat. Daardoor hangt er een hele goede en familiaire sfeer. New York Pizza is in 1993 opgericht door Philippe, zijn broer Max en compagnon Richard Abram. Zij waren de eersten die pizza’s per punt, als slices, verkochten. Het was direct een hit. Drie jaar later startte het bedrijf met het bezorgen van pizza’s.

Ambitie en inspiratie

“De bezorgmarkt groeit, net als de ondernemingszin van onze franchisenemers. De komende drie jaar zijn we van plan jaarlijks 30 tot 40 nieuwe winkels in binnen- en buitenland te openen. Aan de prognose te zien lukt dat ook. Onze eigen groothandel, Euro Pizza Products, levert alle ingrediënten en benodigdheden aan onze restaurants. Van pizzadeeg tot pizzadoos, alles komt uit onze eigen koker en is in eigen beheer. Naast groei is persoonlijke ontwikkeling en het ‘vergroenen’ van onze werkwijze een belangrijke drijfveer van ons bedrijf. Dat we nu met geur-, kleur- en smaakstofvrije producten werken is een van onze speerpunten. De komende jaren werken we naar een volledig elektrisch en plasticvrije toekomst.

Visie op voedselveiligheid

“Voedselveiligheid is ontzettend belangrijk voor onze hele keten. Om dat te kunnen waarborgen werken we nauw samen met Sensz, wat ik als een hele prettige samenwerking ervaar. De afgelopen jaren hebben we grote stappen gemaakt in zowel de samenwerking als in de resultaten. De belangrijkste verandering is het auditeren met foto’s en de debriefing naar de franchisenemer. Voorheen was er nog weleens een verschil tussen het resultaat van de audit en de mening van de franchisenemer, maar sinds de foto’s als bewijs dienen is er geen onduidelijkheid meer. Sensz zorgt voor een stukje begeleiding, zowel vooraf als naderhand. Dat vinden wij heel belangrijk.”

(foto: New York Pizza)

 

Interesse in onze dienstverlening?  Bel ons vrijblijvend op 035-6780917