Begin dit jaar sleepte Sensz het ISO 9001:2015 certificaat in de wacht. ISO 9001 is herzien en geüpdatet, en is de internationale norm voor kwaliteitsmanagementsystemen. Het laat zien dat een organisatie haar processen en dienstverlening goed op orde heeft. Om bedrijven en organisaties te ondersteunen bij het behalen of vernieuwen van dit certificaat ontwikkelde Sensz een inzichtelijk en eenvoudig model.

Van ISO 9001:2008 naar 2015

Het behalen van een dergelijk certificaat is voor veel bedrijven ofwel een commerciële overweging of ingewikkelde materie of allebei. Bij een samenwerking met de overheid is het certificaat een must. Eens in de 7 jaar wordt deze norm herzien en geüpdatet, waarna de voorgaande variant (uit 2008) binnen 3 jaar komt te vervallen. Het certificaat is niet voor niets al jarenlang een internationale kwaliteitsgraadmeter. Het geeft grip en controle op de essentie van het bedrijf en kijkt verder dan het financiële plaatje. Waar veel bedrijven vandaag de dag veelal op financiële componenten managen, kijkt het ISO 9001 certificaat juist naar kwalitatieve aspecten. Klanttevredenheid speelt daarin een belangrijke rol. Hoe constant is een bedrijf in kwaliteit en hoe flexibel is het in tijden van verandering? Hier geeft het certificaat en de weg daar naartoe bruikbaar inzicht in.

Helder en kleurrijk

Sensz laat graag zien dat het halen van het certificaat niet lastig hoeft te zijn. Sterker nog: het proces daar naartoe is leuk en nuttig. Helder en kleurrijk zijn onze sleutelwoorden, het model dat Sensz ontwikkelde sluit daar naadloos op aan. Wij hanteren geen dikke en ingewikkelde handboeken, maar gebruiken eenvoudige visuals om inzicht te geven in de kwaliteitsmanagementsystemen van uw bedrijf. Ondersteuning nodig bij het halen van ISO9001:2015? Neem contact met ons op via servicedesk@sensz.nl of 035 – 678 09 17

 

Interesse in onze dienstverlening?  Bel ons vrijblijvend op 035-6780917